giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Blodsockerbågen

Publicerad 2013-01-12 10:17:49 i Sensor

Snackset igår, glass & ostbågar, gjorde mig bara låg.. Tog som vanligt för mycket insulin fastän att jag vägde ostbågarna och kollade på innehållsförteckningen på glassen!

Det jobbiga med att bli låg med sensorn är att den larmar var 10e minut då den fångar upp värdena. Och det tar ju en stund från det att man äter något tills bd höjs! Så ibland kan den larma fem gånger innan bs har tagit sig upp enligt sensorn (den mäter ju också lite i efterhand mot blodsockret).

Detta är nattens båge :P Lågt innan läggdags i början av diagrammet och sen en båge upp till 10,2 som högst och sen ner lite grand igen. Men jag tog lite insulin tidigare. Kanske är det en minirekyl eller så! Nä, nu ska alla känningar (låga värden) bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela