giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Diagram!!

Publicerad 2013-01-10 16:26:00 i Sensor

Äntligen kan jag ocksä utläsa diagram av mitt blodsocker på pumpen!

Natten som var var helt fruktansvärt jämn! Pendlade mellan 4,8-5,2 i blodsocker tills jag vaknade tidigt och hade 6,2!

Här har ni ett 24h-diagram! Det ser ju sannerligen svängigt ut. Men strecken ovan och under kurvan är mina gränsvärden då pumpen ska larma för högt eller lågt. Det undre strecket är på 4,4mmol/l och det övre på 11,0. Så det som ser svängigt ut är bara värden från 4,2 - 9,2! Och detta är ju över måltider, stress på jobbet, promenader till jobbet mm och mitt blodsocker har ändå inte gått över 9,2 en enda gång på senaste 36h! :) Det är ju helt sjukt att det liksom inte ens har blivit en topp snabbt efter måltiderna?!

Det här är ju ett fantastiskt hjälpmedel! Jag är helt SÅLD! Får man dom inte av sjukhuset tänker jag överlägga att köpa en sensor med mina egna pengar..! Denna hjälper mig mot låga värden och det är ju till STOR hjälp att i god tid se att bs börjar bli för lågt!!!

Kommentarer

Postat av: alexandra

Publicerad 2013-01-10 21:15:23

hej! sensor är absolut bäst tycker jag med! själv har jag en helt egen som jag har ungefär 1 eller två gånger i månaden :) Du bor säkert i Sverige eller? jag vet inte hur ni har det där men här i finland var jag bor så här får vi inte sensor av sjukhuset (bara nångång på lån) så jag köpte själv en egen,kommer inte ihåg vad den kostade (ganksa mycket nog,men tyckte det var värt det) :)

Svar: Vad perfekt med en egen! Det är samma här i Sverige tyvärr. De ger bara ut det till dom som svimmar av för låga värden mm. Så det blir nog till att köpa en egen, men det kan det vara värt för hälsan och fingrarna som slipper bli så stuckna... Vet du om du har köpt sensor via sjukhuset eller vänder man sig till sensortillverkaren? :S
Gisela

Postat av: Nina

Publicerad 2013-01-10 23:04:09

Kan man inte se några värden i diagrammet? Hur vet du vad det har legat på? Iof kanske det är ganska uppenbart i och med varningslinjerna för högt och lågt bs. Men jag bara undrar :) Trivs du bra? Det är en underbar känsla! Jag saknar min nå enormt!! Hatar att ta bs i fingret, jag tar inte ens lika många test som innan jag fick lånepumpen. Jag har blivit LAT. ;)

Kramar!

Svar: Nej jag tror inte det... Vet isåfall inte hur man gör. Men man kan trycka på en knapp och bläddra sig igenom alla värden som tagits var 10e minut och därför visste jag exakta värden! :) Jag ÄLSKAR min sensor till tusen! Kommer lätt köpa en egen om dom kostar det du sa, det är ju inte säkert att våra sensorer är lika. Men den är till stor hjälp verkligen! Hur kan du leva utan din?! :P
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela