giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Fest igår

Publicerad 2013-01-27 13:27:00 i

Jag åkte till Stockholm igår för att fira en barndomsvän som fyllt hela 25 år! :) Jag drack många glas bål gjord på vanlig läsk och vin, åt snittar och chips också :)

Jag lägger alltid pressen på att ha bra blodsocker åt sidan vid fest. Men jag tar självklart insulin till söta drycker och ser självklart alltid till att inte få lågt blodsocker genom att jag tar många blodsocker när jag dricker alkohol (då alkohol gör det väldigt svårt att höja blodsockret om det är för lågt, vilket kan leda till koma).

Men jag hade som högst 14 i blodsocker som sedan sjönk till 5. Väl hemma i Uppsala åt jag Mc Donalds innan jag sov och hade en sån fin kurva på 5 hela natten :)

Även om jag har en period då jag inte lägger ner så mycket energi på blodsockret så gör man ju alltid ett halvhjärtat försök till att ha bra värden, men att man inte tänker 1miljon tankar innan doseringar mm. Men klart man ändå blir glad då man lyckas med bs trots chansningar till doser! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela