giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Insulinkrävande

Publicerad 2013-01-17 17:14:00 i

Ibland är jag så sjukt insulinkrävande helt plötsligt. Igår tre timmar efter middagen började mitt blodsocker att stiga, trots rätt inställningar mm. Det steg bara till 10,2 vilket inte är katastrof såklart, men saken är den att dessa gånger känner jag mig skithög redan vid 7,5 och då fattar jag att det är på väg uppåt i raketfart. Jag blir törstig, kissnödig och får en allmän känsla av högt blodsocker. Så jag fick ta 3 enheter när blodsockret var 8,2 och det fortsatte att stiga och jag blev absolut inte låg av detta, utan det sjönk till typ 7 efter tag. Så irriterande.
 
Samma sak hände idag efter lunch. Men egentligen ska 3 enheter sänka mitt blodsocker ganska mycket så hade jag inte tagit dem trots att blodsockret bara var på 8 så hade det stigit till 15 helt plötsligt. Och hur jobbigt är det inte att ha högt blodsocker? Jag blir alldeles seg och får inte ro i kroppen...
 
Någon som fattar och någon annan som råkar ut för det här ibland?!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela