giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Jättegott frukosttips

Publicerad 2013-01-12 12:12:00 i

En halvsöt vaniljyoghurt (denna 9g kh/ 100g) med müsli ur lösvikt. Då kan man ju plocka en extra diabetesvänlig müsli och helt välja vilka saker man vill ha i. Jag är ju dessutom glutenintollerant så i denna müsli har jag endast plockat fröer, nötter och lite torkad frukt. Nötter och fröer innehåller ju minimalt med kolhydrater och fungerar ju som fibrer som gör att magen får jobba lite extra så att man undviker en blodsockertopp!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela