giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Ketoner...

Publicerad 2013-01-30 20:30:00 i Allmänt

Min kropp är väldigt känslig för ketoner och jag får det väldigt lätt. Nu har jag varit utan insulin i 3timmar och jag har massor med ketoner. Har bara urinstickor hos pojkvännen men den blev lila (vilket betyder att jag har mycket). Annars är det bästa i detta läget att kolla som blodprov då man får ett exakt värde.. Detta visar ju på hur livsviktigt insulin är för oss eftersom att jag reagerar såhär efter bara tre timmar utan. Nu har jag ju bara kortiddsverkande insulin som gör att det går fortare att få ketoner vid insulinbrist än om man har långtidsverkande insulin i sprutform. Vill du veta vad ketoner är? Gå in på denna länk och läs, för jag är inte på tipp topp för att skriva det med egna ord... Googla gärna ketoacidos också då det är den stora risken vid ketoner med insulinpump! http://www.ssdf.nu/tidningen/artikel.php?id=231

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela