giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Konstig dag

Publicerad 2013-01-01 18:55:54 i

Vaknade som skrivet på 9,7 i blodsocker idag. Jag åt ingen frukost och gick och jobbade. Tre timmar senare när vi skulle fika på förmiddagen hade jag plötsligt 17,5 i blodsocker(?!). Kände verkligen av symtomen också och lite illamående vilket också kan betyda ketoner. Men jag stod i valet och kvalet om jag verkligen skulle äta fikat då..

Men om ketoner är inblandat ska man ju äta och ta insulin för att få bort det.

Men jag tog en hel del korrigerande insulin och även för risgröten. Och det gav med sig snabbt och låg fint till lunchen.

Men såna här gånger funderar jag så mycket på vad som orsakade blodsockertoppen. Jag hade inte ätit något och inte vet jag om kroppen reagerade så bara därför? Annars tänker man ju att nålen hade slutat funka, insulinet blivit varmt, stress, förkylning, dåligt stickställe, rekyl från ett lågt bs som jag inte känt..?

Hur mycket jag än tänkt kan jag inte ana varför det blev så! Kanske Kommer det en förkylning inom kort, vem vet!

Och just nu har jag 11,7 i blodsocker för att insulinet helt tog slut och jag låg och vilade. Var så trött så jag valde att riskera högt blodsocker för att jag väntade så länge med att byta insulin och infusionsset! Får skylla mig själv! :)

Men vi kan konstatera att det inte varit ett bra dygn för min följeslagare D!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela