giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Låg låg låg

Publicerad 2013-01-06 16:10:40 i Allmänt

Mera låg, hela tiden. Igår hade jag förutom dem bs jag skrev ytterligare ett på 3 efteråt. Sen på kvällen drack jag vin med vänner och fick två toppar på 13 och 10 i blodsocker och slapp bli mer låg det dygnet iallafall.  :)
 
Men imorse vaknade jag för fjärde morgonen i rad med lågt blodsocker (varav två efter alkohol) . Och dagen har gått i det spåret hela dagen: 2,9   3,3   3,8.
 
 
Vanligtvis kan jag ta 1E insulin för 10 gram kolhydrater. Men så har det inte fungerat de senaste dagarna, jag har bara blivit låg igen gång efter gång och behövt äta en massa extra.
 
Nu sänker jag basaldosen från tidgare totala mängd på 22,30 enheter till 21,65 enheter och prövar så. Det är ju jobbigt att vara låg hela tiden för allting blir ju jobbigt. Som nu orkade jag inte duscha förrän blodsockret steg och att ta pauser och verkligen behöva känna av sin diabetes är inte roligt på något vis, visst känner man sig begränsad minst sagt i dessa situationer...
 
Jag som varje av dessa mornar skulle sova ut, men har ju istället blvit väckt av min kropp som har lågt blodsocker. Förresten så litar jag fullt på min kropp att jag vaknar vid låga värden, det har jag alltid gjort s därför är jag aldrig rädd för att hamna i koma eller något sånt!
 
Mathias hade tillochmed pillat in öronproppar i mina öron imorse för att jag inte skulle vakna när han gick upp  och gjorde sig iordning! :P Men sova längre än 9 blev det ändå inte.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela