giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Minskade måltidsdosen

Publicerad 2013-01-14 12:14:28 i Allmänt

Idag tog jag mindre insulin till frukosten och undvek att bli låg! :) Har dessutom idag, efter mycket om och men, satt igång ett datorprogram där pumpens händelser förs över till datorn. Har haft det hemma hela tiden, men inte vetat så mycket om det. Men nu när jag har sensorn skapade jag min profil i det så att jag kan föra över sensorvärdena och gå igenom dom med sköterskan sen.
 
Stabilt blodsocker över frukost trots två ost&marmelad-mackor (fullkorn såklart). Det lilla tjocka strecket lodrrätt visar när jag tog frukostinsulinet och det blev ju knappt ens en liten höjning efter frukosten. Kalibrerade den precis också, så värdena stämmer bra med blodsockret! (övre gränsstrecket i diagrammet är på 11,0 mmol/l och det under är på 4,4mmol/l, så morgonens värden har varit mellan 5-6 i bs).
 
 
Sen skrev jag ut dagens bs-värden i det där programmet också. Så det har legat jämt hittills idag. Och i det här diagrammet är det övre svarta strecket på 9,0 mmol/l och det undre på 4,0mmol/l. Så det har ju legat fint.
 
 
Och jag kom även ihåg idag att ställa om mitt basinsulin, så jag sänkte det för att jag ska jobba 14-21.30 idag. Och då måste min höga kvällsdos sänkas ganska mycket för att jag är aktiv på jobbet!
 
 

Kommentarer

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2013-01-14 17:38:01

Wow!! Jättesnyggt! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela