giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

När bägaren faktiskt rinner över

Publicerad 2013-01-18 00:23:00 i

Nu har jag hållt god min länge och varit inne i en positiv period. Men idag rann bägaren över och jag bröt ihop efter en svängig dag i blodsockernas värld.

Har inte lyckats alls idag trots att jag har försökt. Och alla tankar bara kom ifatt mig. Hur jag egentligen inte orkar kämpa varje dag men är tvungen till det. Och den ständiga känslan av att man alltid kan göra bättre, hur bra man än gör det. Och rädslan för framtiden.

Blodsockret ligger nu stabilt på 13,5 trots insulin. Vet inte om det är en rekyl från det megalåga värdet för några timmar sen eller ett stressblodsocker efter mitt break down. Och jag orkar inte höra pumpen larma var 5e min för högt bs så jag ställde om gränsvärdet till 16. Det tar ju en stund för att få ner blodsockret.

Men nu hoppas vi på en bättre dag imorgon och att bägaren har tömt sig för att fyllas på ett långt tag innan det rinner över igen! Jag håller verkligen tummarna för en bättre dag imorgon!!

Godnatt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela