giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Nyårets firande!

Publicerad 2013-01-01 16:36:42 i Diabetes typ 1

Gjorde iordning mig med smink och hår på förmiddagen och drog mig sedan mot jobbet för att jobba kväll, 14-21.30. Vi beställde hämtpizza till personalrummet och hoppades att alla skulle få sitta samtidigt och äta. Det fanns ingen kebab eller annat glutenfritt så det fick bli en kycklingsallad för mig, alltså inget insulin! :)

Efter jobbet promenerade jag till en fest, där var ju alla utom jag fulla så jag kände mig lagom malplacerad! :) Men det var kul iallafall!

När jag kom fram till festen kände jag mig låg och drack läsk och åt chokladmousse som dom ätit till efterrätt. Till det här tog jag inget insulin, fråga mig inte varför?!

Haha för när jag kom hem larmade pumpen för autostop (alltså att man inte tryckt på pumpen på 12h, säkerhetsåtgärd). Det har aldrig hänt förr på dagtid! Jaja... Blodsockret visade 17,7! Så det var bara att pumpa in 4E direkt! Och sen vaknade jag fyra timmar senare på 9,7 iallafall! :)

Hoppas nu att 2013 blir ett fantastiskt år! :)

Kommentarer

Postat av: Nina

Publicerad 2013-01-01 23:03:56

Jag känner verkligen igen det där när man inte tar insulin, och man har ingen aning om varför?! Det kan tom hända när man är stressad och tar ett bs som visar högt, då kan jag ibland fortsätta med det jag höll på med innan och helt glömma bort att pumpa in extra insulin. Hur sjukt?! :)

Svar: Ja jag vet, så irriterande! :P man tänker väl att man är frisk, och ibland kan man behöva få släppa alla tankar och låtsas vara frisk... Men det blir ju lätt svängigt när man glömmer/ inte tar! :P
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela