giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Svängigt värre!

Publicerad 2013-01-16 18:27:00 i

Har haft ett svängit blodsocker hela sista dygnet. Det har flera gånger kommit upp i 12 (brukar inte ha tvåsiffrigt så ofta). Men vet ni, jag bryr mig inte alls idag! :)

Det var så länge sen jag "struntade" i min diabetes att jag var värd en sån här dag då pressen läggs åt sidan! Mitt humör har inte alls påverkats av de svängiga diagrammet heller för jag dumpade all press redan när jag vaknade :)

I vissas ögon/öron kanske mitt resonemang inte låter det minsta vettigt, men att få släppa all press en dag är välbehövligt ibland för att orka prestera bra värden de andra dagarna!

Djupa andetag och ett lugn beskriver min dag :) Och imorgon är jag ledig, vilket inte gör saken värre direkt ;)

Mitt diagram med massa toppar, de högsta på 12!

Kommentarer

Postat av: Bella

Publicerad 2013-01-17 15:52:01

Vilken mätare har du?

Svar: Just nu har jag en lånesensor från sjukhuset där jag kan se värdena direkt i pumpen. Får låna den totalt 3v nu. Eller var det det du menade? :)
Gisela

Postat av: Anna S

Publicerad 2013-01-17 18:25:14

Förstår absolut hur du tänker. Jag försöker nu också att bara koppla av ibland, inte ha stenkoll på sockret. Så olika hur man mår av det också, om man känner av det mycket eller inte.

Tack för intressant blogg, lägger den på favoriter.
:)

Svar: Ja visst är det så, man ska ju inte behöva bli utbränd i sin sjukdom.. :/ Så lite paus-perioder mentalt är nog bara nyttigt!
Tack för det! :)
Gisela

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela