giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Värdesätt fina människor

Publicerad 2013-01-05 18:01:56 i

Träffade Göte-Sara igår som jag varit bästis (hihi) med sedan vi var 11år ungefär. Hon har alltid varit förstående och noga med min diabetes. Men en sak berättade hon som jag glömt bort och det var om när vi var i göteborg en gång. Jag och J brukar alltid åka dit ca 2 gåger varje år och hälsa på vår fining!

Men vi hade varit ute på krogen och var jättefulla när vi kom hem. Trötta som vi var la jag mig bara i sängen och somnade direkt. Men Sara ville att jag skulle ta blodsocker, men jag var för trött för det och sov redan. Så hon tog ett på mig för hon blev nervös över alkoholen som kan ge lågt blodsocker. Och mycket riktigt hade jag lågt blodsocker så hon väckte mig och berättade det och först då vaknade jag och tryckte i mig massa godis som hon hämtade <3

Det ÄR farligt att dricka sig så full så man själv inte har koll och vad hade hänt om ingen tog mitt blodsocker..? Koma är nog inte uteslutet!

Eloge till fina Sara och dumstrut åt mig!

Tänk vad viktigt det är att människor runt om dig som vet hur diabetes kan påverka dig!

En lördagskväll som denna vill jag bara be er att ta det lite lugnt och inte utsätta er för fara! :) Njut men med säkerhet! Ska du dricka alkohol? Drick inte för mycket och kom ihåg att ta massa blodsocker! :)

Igår då vi fikade. Jag tog en shailatte fair trade som är mindre söt. Allt som innehåller mindre socker är ju ett bättre alternativ.

Kommentarer

Postat av: Sandra i sagarden

Publicerad 2013-01-05 19:01:53

Det är en riktig vän det!! :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela