giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Förbereder jobbstart

Publicerad 2013-07-14 17:22:38 i Diabetes typ 1

Imorgon börjar jag jobba igen och idag har jag därför lagat matlådor med LCHF-mat och bakat LCHF-bröd. Det är ju synd att inte ha nån färdig matlåda i krisfall då det är svårt att komma över LCHF-mat som inte är självlagat.

Jag har gjort kycklinggryta med aivar och snart ska jag göra tacofärsfyllda grönsaker i ugn med osttäcke (halva paprikor och zuchini) och frysa in! :)

Jag har varit borta över helgen och har ätit LCHF ungefär varannan måltid och kolhydrater varannan. Men jag märker stor skillnad på blodsockret, att det blir mycket mer stabilt utan kolhydrater! Men nu är jag hemma och nu är det strikt LCHF som gäller i ett par testveckor.

Här är mina LCHF-bröd. Dom blev lite platta då jag inte hade bakpulver :P Dessa består av ägg, mandelmjöl, kokosmjöl, linfrön och fiberhusk.

Kommentarer

Postat av: A

Publicerad 2013-07-17 18:04:51

Skirv gärna ut receptet :D

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela