giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Läänge sen!

Publicerad 2013-07-05 00:02:47 i Diabetes typ 1

Jag har haft det ganska fullt upp på sistonde och något som glömts bort är min diabetes. Jag glömmer bort att jag har det och tar ca 1-2 blodsocker om dagen, jag chansar på doser och försöker känna efter hur blodsockret ligger. Ibland behöver man en paus, men det här har blivit mer av ett beteende istället :p Tänker ofta att det är dags att återfå kontrollen, men det slutat alltid med att jag känner mig för frisk för att minnas blodsocker och uträknade doser.

Men men, det är sommar och jag har semester. :) Och kanske är jag bara inte lämpad att ta hand om min diabetes just nu. Men snart sätter jag väl igång igen med kontroll, så oroa er inte om att den kommer i kläm en kort period just nu, för jag känner mig ganska FRI av att inte vara så styrd av all kontroll :)

Senast jag tog ett blodsocker var för mer än 12h sedan och det är ju minst sagt slarvigt! Konstigt att jag kommer ihåg insulinet iallafall men resten uteblir!

Återkommer om ett tag! Vill göra ett inredningsinlägg snart då jag shoppade massor idag :D

Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela