giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Lågt bs och äta tills man dör

Publicerad 2013-07-25 23:15:00 i Allmänt

Jag kom hem för en stund sedan efter ett kvällspass på jobbet. Blodsockret var lågt efter cykelturen hem och jag fick en såndär jag-måste-trycka-i-mig-allt-känsla!!! Jag började fantisera om en tallrik med fil och söta frosties, blandgodis, hårtbröd och alla andra kolhydratsbomber!
 
Men men, jag drack ett glas mjölk (ok enligt LCHF) som fick upp blodsockret. Men då ätar-paniken självklart fanns kvar gjorde jag ett brak-mellis med lchf-bröd med massa smör och pålägg, 2 teskedar jordnötssmör och ett kokt ägg. Himmelsk gott och jag lyckades alltså med ett frosseri utan kolhydrater!! Galet! Men så skönt att jag inte trillade dit. Är fortfarande lite sugen på frosties och smågodis, men den största paniken har lagt sig! 
 
Tänk så gott allting smakar i en sån här situation! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela