giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Plus minus noll

Publicerad 2013-07-25 11:49:26 i Allmänt

Då har jag kört LCHF i 1,5 vecka (om man bortser från den halvdanna första veckan) och vågen står på +- 0 kg. för en vecka sen visade dock vågen på -1,5kg men idag visade den åter nästan ursprungsvikten. Jaha? Tråkigt. Men jag tänker fortsätta att pröva LCHF ett tag och väga mig en gång i veckan och se, går jag inte ner ett gram får jag väl minska på portionerna! Jag är väldigt nöjd med maten och dieten så det skulle vara tråkigt om det inte var gynnsamt mot vikten också. Men det är skönt att ha förbud mot massa onyttigt då jag slipper ha självkontroll varje dag om jag skulle tillåta mig godis då och då. Nu är det bara inte tillgängligt med sånt så tankarna är mer som att jag inte skulle tåla det ungefär :) Det finns liksom inget val. 
 
Jag har dock märkt att jag blir jättehög i blodsockret om jag stänger av pumpen en timme. Då skjuter det i höjden rejält och jag känner av det riktigt mycket som om ketoner är inblandat, vilket det kanske också är. Detta måste ju vara för att det rör sig så lite insulin i min kropp (då jag knappt tar måltidsinsulin) att den törstar direkt om det tar slut? Eller att jag är inne i LCHF-ketos som sen helt utan insulin/högt blodsocker blir diabetes-ketoner? Men jag håller på att lära mig av mina misstag de här första veckorna. 
 
Så jag ger inte upp, jag ska pröva LCHF ännu ett par veckor! :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela