giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Tagit tag i diabetesen kanske?

Publicerad 2013-07-09 13:13:42 i Diabetes typ 1

Har igår, tillsammans med min syster, inlett en testperiod med LCHF närmsta 3 veckorna för att se hur jag trivs med det. Trivs jag så är det meningen att jag ska fortsätta!

Jag kör inte helt strikt denna vecka då det är min sista semestervecka. Måste få unna mig lite sött rosévin iallafall! Och då kan jag använda denna vecka som en övergångsperiod så jag förhoppningsvis slipper huvudvärk och trötthet som vissa gör.

Resultat hittills är att blodsockret inte hoppar och att jag inte småäter massa socker för att jag är nöjt mätt mellan måltiderna. Och jag hoppas att jag denna gång kommer trivas med denna diet ett längre tag, då det självfallet är positivt för blodsockret!

Jag resonerar som så att jag ändå äter mycket fett i min mat i vanliga fall, utan höga blodfetter, och därför borde inte fettmängden i sig göra skada för min kropp. Man behöver ju absolut inte vräka i sig fett heller, utan en lagom mängd bra fett för att hålla mättnad :)

Sallad, hemgjord sås på fet creme fraiche och lite brieost! Hur gott är inte sån här mat?! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela