giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Höga värden :/

Publicerad 2013-03-05 12:12:18 i Allmänt

Har legat på mellan 9-13 sedan igår eftermiddag. Den där uppställda basaldosen bidrog inte med några fina värden ju! Men funderar på om det är nåt tok med nålen då det gjorde jätteont när jag satte den för 2dagar sedan, och det har gjort lite ont sen dess vid den. Ja men nu är jag på väg till jobbet så får byta den sen!

Jobbigt när man inte kommer på orsaken till sina höga värden. Åt frukost som innehöll 45kolhydrater och tog 6 enheter insulin och hade 9,0 i blodsocker då. Efter två timmar var bs uppe i 13 istället :/ Tog mer insulin nu så får hoppas att det ger med sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela