giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Lider någon annan av att inte vara nöjd?

Publicerad 2013-03-15 12:24:00 i Diabetes typ 1

I takt med att mina värden förbättras ökar kravet på mig själv. Jag har jättesvårt att vara nöjd en längre period och bara stanna där jag är. Mitt HbA1c är bra 47 (5,5 i gammal skala) men ändå stör jag mig på mina blodsocker som ibland kommer upp i 10-12. Varför kan jag inte vara helt nöjd när jag förut har haft svårt att ens ligga under 7 (gammal skala) i HbA1c?! 
 
Är det fler som har höga krav på sig själva trots uppnått mål eller är ni duktiga på att stanna upp och vara nöjda som det är? Jag önskar SÅ att jag var helt nöjd nu istället för att kämpa mot bättre blodsocker. Men vem ska säga stopp eller bestämma hur långt man ska gå? Korv!
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Elin

Publicerad 2013-03-18 18:41:01

Förstår vad du menar. Ligger själv på 48 i nya systement och har aldrig legat så lågt. Bara för ett år sedan tog jag aldrig bs eller insulin och åkte ut och in på sjukhuset pga ketacidos. Men sedan hände något och skärpte till mig och nu är hba1c ljätte bra. Men får sådan ångest av ett bs på 8 och uppåt så jag kan kasta mätaren i väggen och lipa pga ett värde på 8 och uppåt. Känner sådan press utan ssk och läkare och det blir bara för mkt.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela