giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Helgen :)

Publicerad 2013-05-05 22:26:40 i Diabetes typ 1

I fredags var jag ute för några glas vin med kollegor :) Igår var jag ute hos föräldrarna och åt gott och myste med film. Sov över där och segade lite på dagen idag :) Sen åkte jag & Mathias till min gammelfarmor (mammas farmor) och fikade under dagen och under kvällen kom Elise över med alkholfritt jordgubbsvin som vi drack i lugnans ro, söndag som det ändå är :) Ändå trevligt att ha något gott i glasen.

Jag tror ändå att mitt blodsocker har varit helt okej denna helg! Jag har inte tagit överdrivet många blodsockertester, men dom som har tagits har varit mer låga än höga. Konstigt med tanke på allt gott som ätits, druckits och fikats hela helgen! Men det beror nog på att jag är rädd att få alldeles för högt blodsocker så att jag helt enkelt tar för mycket insulin!

Nu ligger jag på 2,8 i blodsocker efter två glas sött jordgubbsvin (alkoholfritt). Haha men skriver klart detta inlägg innan jag äter nåt sött ;) Typiskt lågt blodsockertänk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela