giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Nu jävlar!

Publicerad 2013-05-22 16:21:00 i Diabetes typ 1

Om en månad är min semester här och då ska jag ha kommit i form och kunna ha bikini utan att gömma mig! Jag har inte vägt mig än, men ska göra det imorgon för att se utgångsvikten. Men det är inte kilona som jag koncentrerar mig på, utan kroppsformen. Nu är det träning som gäller! Startade med detta i måndags.
 
Min plan:
- Kolhydratssnåla måltider.
- Normalstora portioner.
- Inget onyttigt snacks.
- Träna Crosstrainer 40 min per dag. 
- Frukt till mellanmål 1-2 ggr per dag. 
 
Och det är alltså det som gäller nu, ingenting annat och inga ursäkter för fusk! Nu jädrar är jag taggad! Och det går bra med diabetesen också och jag behöver inte så mycket förberedelser inför träningen då jag inte tar mycket insulin alls på grund av lågkolhydratskosten. Jag tar max 1,5E till måltiderna och
ska jag träna inom en timme så blir det inget insulin alls. Och det har fungerat bra. Jag har också fått sänka nattdosen med 20% på grund av mindre kalorier och kolhydrater i kroppen samt på grund av träningen.
(Vi har ju inte kommit i ordning helt här hemma, därav sladdhärvan i bakgrunden ;))
 
 
Idag tog jag 1 enhet insulin till lunchen som bestod av bacon- och grönsaksröra med extra grönsaker vid sidan av och ett glas mjölk. Tränade 2 timmar efter det utan några vidare förberedelser, mer än att jag kopplade bort pumpen under de 40 min som jag tränade på crosstrainern. Men snart är det dags för ett mellanmål med melon, utan insulin såklart!
 
Och så här blev resultatet: 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela