giselasdiabetes.blogg.se

Detta är en blogg som visar en ärlig bild av hur det är att leva med diabetes.

Solig torsdag

Publicerad 2013-05-23 10:47:00 i Diabetes typ 1

Idag blir det kvällsjobb, jag har varit ledig i sex dagar nu och nu kommer det soliga vädret! Så typiskt! :)
Innan mitt kvällsjobb (13.45-21.30) ska jag ju såklart hinna med att träna dessa 40 min som jag lovat mig själv! Så prick klockan 11 måste jag ställa mig på crosstrainern för att hinna det idag. 
 
Grundat med frukost har jag gjort, 2 hårdmackor med ett kokt ägg. Mina frukostar kommer att bestå av två hårdmackor med något pålägg på och alltså inte mindre kolhydrater än så. Men just två hårdmackor gör det enkelt att hålla nere kalorierna med rätt val av pålägg, utan någon större ansträngning. :) Till denna frukost tog jag bara 1,5 enheter Novorapid (brukar ta 3 enheter) just för att jag så snart ska träna. Jag får hoppas på att jag inte får håll för att det blir tätt inpå frukosten! 
 
Sen har jag ändrat mig lite... Jag kommer att äta lite kolhydrater till måltiderna på jobbet för att behålla orken och behålla blodsockret. Men jag rör mig ändå konstant på jobbet så det jämnar nog ut sig, tror ni inte det? 
 
En kvart kvar att slappa innan crosstrainern..

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Gisela

Jag är 24 år och har haft diabetes typ 1 i 17 år. Här kommer jag att skriva mest om diabetes, för att det är den kunskapen jag vill sprida, kunskap om hur denna sjukdom påverkar livet och hur det är att leva med denna kroniska sjukdom. Ställ gärna frågor eller lämna en kommentar!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela